SecurityWorldMarket

2012-09-18

Nordisk Bevakningstjänst i konkurs

Nordisk Bevakningstjänst har gått i konkurs. För en månad sedan skrev SecurityWorldHotel.com att företaget tvingades till rekonstruktion. Nu visade det sig att läget var värre än vad styrelsen befarat. Panaxias konkurs har slagit hårt mot Nordisk Bevakningstjänst.
– Vi har varit stora leverantörer till Panaxia och det har påverkat oss hela det här året. Det har påverkat både vår likviditet och vår intjänande förmåga, säger Jörgen Andersson, ordförande i Nordisk Bevakningstjänsts styrelse.

Under gårdagen ansökte styrelsen om konkurs i Södertörns tingsrätt.

– ägarna ville försöka med en rekonstruktion. Det påbörjades men i takt med att man gick igenom bolaget insåg man att krisen var djupare än vad man kunde förutsäga. Då sa ägarna stopp och belägg, det finns inga förutsättningar för att rädda företaget, säger Jörgen Andersson.

Nu ska en konkursförvaltare undersöka om det går att driva vidare verksamheten.

– Det finns kunnig och bra personal och andra bra saker i bolaget som det skulle kunna göras något utav. Men det återstår att se, säger Jörgen Andersson.

Nordisk Bevakningstjänst utsåg Peter Sundberg till ny vd för några veckor sedan. Nordisk Bevakningstjänst har ungefär 400 anställda.

Webb-TV

Se fler filmer och klipp »
Leverantörer
Till toppen av sidan