SecurityWorldMarket

06-01-2008

Vagt fik bøde for at spørge om legitimation

En vagt fra Grane Security møder en person på sit tilsyn i en lagerhal i Herlev. Personen skulle til møde i nabobygningen, men var gået forkert. Vagten beder om at se legitimation i form af kørekort, da personen intet har at gøre i en mørk lagerhal. Vagten bilver nogle dage efter kontaktet af Herlev politi, som fortæller ham, at han vil få en bøde for at have bedt om legitimationen.

Politiet oplyser, at det kun er politiet, der må bede om legitimation med cpr-nummer. For som politiet siger til vagten " hvad skulle han bruge det til, og det kunne han jo misbruge". Vagten forsøger at forklare, at det er normal procedure i vagtbranchen at få fremvist legitimation med cpr-nummer i sådanne situationer. Men ifølge politiet skulle vagten have ringet til politiet og vil derfor få tilsendt en bøde. Vagten afventer nu modtagelsen af bøden og vil gå rettens vej, da han ikke mener han har gjort noget forkert.

Kilde: Vagtkontakt.dk


Web-TV

Se flere film og klip her »
Leverandører
Tilbage til toppen