03-05-2014
Ny installatørservice gør det nemmere at færdigmelde anlæg
Nu bliver det nemmere for installatører at færdigmelde anlæg, dels ved at have alle formularer samlet ét sted og dels ved hjælp af automatisk overførsel af data. Løsningen skulle være klar her i maj.
Normalt skal DBI have en færdigmelding med alle de rigtige vedhæftninger og dokumenter, TDC skal have en bestilling af alarmnet, og de lokale beredskaber skal have en tilslutningsaftale. Da den opdaterede version af installatørservice indeholder alle de formularer, man skal bruge til at færdigmelde et anlæg, behøver man ikke længere formularer fra tre forskellige instanser. Samtidig overfører løsningen automatisk data mellem de tre formularer, så man ikke skal indtaste grundoplysninger om anlægget tre forskellige steder.
Den nye udgave tager ydermere højde for, at de kommunale beredskaber har forskellige krav til indholdet af en tilslutningsaftale og fungerer desuden som arkiv, fordi den gemmer gamle sager og kan genåbnes, hvis et anlæg skal udbygges.