SecurityWorldMarket

03-07-2015

Lokalt firma vinder el-entreprisen til Femern-opgave

Contech Automatic Aps fra Nykøbing Falster kommer til at stå for el-installationerne i Ny Strandholm Pumpestation ved Rødbyhavn, der er en del af den store Femern Bælt opgave, og derfor er Femern A/S bygherre på pumpestationen. Kontrakten indeholder også et elektronisk overvågningssystem med en vagttilkaldeordning, så eventuelle problemer pumpestationen vil blive løst inden for to timer. Det oplyser Elteknik-online.

Den gamle pumpestation ligger i det område, hvor den kommende tunnelelementfabrik skal ligge, når etableringen af Femern-tunnelen mellem Rødby og Puttgarden går i gang, og derfor skal der bygges en ny pumpestation.

Contech Automatic Aps’ opgave bliver blandt andet at sørge for strømmen til de tre pumper, installere lys og et kommunikationssystem, så der er kontakt til hovedcentralen i Kramnitse. Kontrakten indeholder også et elektronisk overvågningssystem med en vagttilkaldeordning, så eventuelle problemer pumpestationen vil blive løst inden for to timer.

– Etableringen af den nye pumpestation er utrolig vigtig, fordi vi skal sikre fortsat afvanding af de lavtliggende områder omkring Rødbyhavn, så de lokale borgere ikke bliver generet af byggeprocessen med Femern-tunnelen. Samtidig har pumpestationen givet os som bygherre mulighed for at øve os. Pumpestationen kan nemlig ses som en miniatureudgave af det store tunnelprojekt, vi snart skal i gang med, siger Bo Eske Nielsen, Director, General Coordination, Technical Division hos Femern A/S.

Kilde: Elteknik-online


Tags

Web-TV

Se flere film og klip her »
Leverandører
Tilbage til toppen