SecurityWorldMarket

19.08.2024

Nytt trenings- og utviklingssenter

Norsk Luftambulanse sitt nye trenings- og inovasjonssenter på Haug i Ås. Foto: Even Wøllo/ Stiftelsen Norsk Luftambulanse

21. august åpner Norsk Luftambulanse sitt nye trenings- og utviklingssenter på Haug i Ås.

Norsk Luftambulanse sitt nye trenings- og utviklingssenter skal bidra til å heve kompetansen i det akuttmedisinske miljøet i hele Norge. Senteret er blant annet bygd for å kunne samle operativt personell til fagsamlinger og trening, og for å utvikle og teste nye løsninger rettet inn mot luftambulansetjenesten i Norge.

Det nye senteret er finansiert av innsamlede midler og vil gi Norsk Luftambulanse en mulighet til å samle aktiviteter som i dag har vært spredt på ulike lokasjoner til ett nytt felles sted som er godt tilrettelagt for trening og samvirke.

Senteret på Ås vil også huse NLA-teknologi, som jobber med å utvikle digitale løsninger og innovative løsninger rettet spesielt mot luftambulansetjenesten, men som også brukes operativt i dag av flere akuttmedisinske miljøer. Stiftelsen Norsk Luftambulanses innovasjonslab vil også ha sin plass i senteret, hvor de jobber blant annet med å utvikling fremtidens cockpit.


Web TV

Se flere filmer og klipp her »
Leverandører
Tilbake til toppen