Bransjeorganisasjonen Sikkerhet og Beredskap i NHO Service og Handel, i samarbeid med Norsk Arbeidsmandsforbund (NAF), har mottatt midler fra Hovedorganisasjonenes Fellesorganisasjon (HF) for å arrangere en kartleggingskonferanse. Konferansen finner sted 18. og 19. november 2024, og målet er å styrke partssamarbeidet mellom arbeidsgivere og arbeidstakere i sikkerhetsbransjen.
Formålet
Konferansen vil samle representanter fra syv utvalgte selskaper i vekterbransjen og fra virksomheter som driver med trafikkregulerende tiltak. Både ansatte og ledelsesrepresentanter vil delta for å gi en helhetlig tilbakemelding på hvordan partssamarbeidet fungerer i praksis. Hensikten er å kartlegge spennvidden i samarbeidet, identifisere likheter og ulikheter, samt finne ut hvordan vi kan skape bedre forutsetninger for et partssamarbeid som gir merverdi for begge parter.
Bedrer forståelse
Gjennom kartleggingskonferansen ønsker vi å få en dypere forståelse av samarbeidsklimaet i sikkerhetsbransjen. Med denne innsikten kan vi, sammen med Norsk Arbeidsmandsforbund og selskapene, jobbe målrettet for å forbedre rammebetingelsene for samarbeid mellom bedrifter og ansatte. Et sterkt og godt partssamarbeid vil ikke bare styrke arbeidsmiljøet, men også bidra til økt verdiskaping og bedre tjenester for samfunnet.






.jpeg?w=480&action=fill&sh=5cfc3)




























