– Pål Harald Svarstad er svært godt kvalifisert til stillingen som nestkommanderende i Cyberforsvaret. Pål Harald tilfører viktig kompetanse og styrker med dette ledelsen i Cyberforsvaret. Vi ser fram til å få han med på laget, sier sjef Cyberforsvaret, generalmajor Halvor Johansen.
Svarstad har solid ledererfaring fra stillingen som DIF-sjef for Forsvarets personell og vernepliktssenter (FPVS), og samtidig bred erfaring fra fagområdet fra stillinger som bataljonssjef i sambandsbataljonen og fagsjef samband i Hæren. Han har også erfaring både fra Forsvarsstaben og Forsvarsdepartementet.
Svarstad vil utgjøre en del av Cyberforsvarets øverste ledelse fra høsten.
– Jeg er ydmyk, glad for tilliten, og veldig takknemlig for at jeg har fått stillingen. Cyberforsvaret er en flott avdeling med mange dyktige folk, og jeg gleder meg til å tiltre, sier Svarstad.
Han fremhever viktigheten av cyberforsvar fremover.
– Cyberforsvar er et satsningsområde i regjeringens langtidsplan,. Digitalisering av Forsvaret er en viktig forutsetning for at vi skal lykkes med modernisering av Forsvaret, og for at vi skal få mest mulig operativ evne ut av alle anskaffelsene som skal gjøres. Jeg ser frem til å bidra til at Forsvaret skal lykkes med dette arbeidet, sier Svarstad.
Kilde: Forsvaret





.jpeg?w=480&action=fill&sh=5cfc3)





























