2013-05-28
Nya kameror från Mobotix
Mobotix har lanserat tre nya kameramodeller med, enligt företaget, högre bildfrekvens, bättre ljuskänslighet och bättre zoomfunktion med hjälp av 5-megapixel-teknik.
De nya kameramodellerna S15, D15 och V15, har utvecklats utifrån den redan framgångsrika föregående serien och innehåller 5-megapixel-sensorer. Den högsta QXGA-upplösningen är därför mer än 2,5 gånger högre än full HD. En annan viktig fördel är att den nya sensortekniken – i kombination med att bilddata förbearbetas direkt i kameran – ger en bildhastighet vid videoströmning på upp till 30 bildrutor per sekund.
Den utökade zoomfunktionen hos S15, D15 och V15 skapar ännu större möjligheter.
– Vi har utökat zoomalternativet i färg med 27 procent med hjälp av den nya sensortekniken och med över 200 procent i svartvitt. Det här ger mer detaljerade bilder och gör det möjligt att placera kameran längre bort från de bevakade områdena. Därmed får användarna större flexibilitet i fråga om planering och installation, berättar Ralf Hinkel vid Mobotix.