Dalatrafik har ansökt om tillstånd till kameraövervakning i länets bussar för att att öka tryggheten och säkerheten ombord. Enligt dt.se har Dalatrafik och bussbolaget Keolis satt in vakter på en av linjerna i Borlänge efter återkommande bråk och stök.
Men Länsstyrelsen säger nej till kameraövervakning på bussarna i Dalarna. Enligt dt.se skriver länsstyrelsen i beslutet att Dalatrafik inte styrkt att övervakningsintresset överväger integritetsintresset.
Dalatrafik uppger att beslutet troligen kommer att överklagas.
2016-02-20
Länsstyrelsen säger nej till kameraövervakning på bussar
Dalatrafik får inte använda kameraövervakning i bussar, rapporterar dt.se.




























