Dalatrafik har lämnat in en ansökan till Länsstyrelsen i Dalarna om tillstånd att få kameraövervaka samtliga bussar som går i linjetrafik i Dalarnas län, skriver dt.se.
Syftet är att öka tryggheten både för passagerare och förare, genom att försöka både förebygga brott och dokumentera eventuella brott eller olyckor som sker. Ansökan gör gällande att varken Dalatrafik eller vaktbolaget ska få tillgång till det inspelade materialet som endast får begäras ut av polisen.
Enligt dt.se har de berörda kommunerna till den 14 januari på sig att lämna in sina synpunkter i frågan. Därefter ska länsstyrelsen fatta ett beslut.
2016-01-07
Dalatrafik vill ha säkerhetskameror
Dalatrafik vill sätta upp säkerhetskameror på samtliga bussar för att öka säkerheten.
Taggar




























