SecurityWorldMarket

24.09.2008

Store besparelser ved valg av riktig portstyring

Det leveres fortsett store mengder portåpnere i en rekke varianter. Dette medfører høye investeringskostnader og ikke mindre driftskostnader. Nye løsninger inntar nå markedet. Door-Key Technology har lansert et GSM-baserte styringsystem hvor mobiltelefon fungerer som portåpner.

Selv om portåpnere fortsatt er i flertall er det stadig flere byggherrer som får øynene opp for andre løsninger. GSM-baserte styringsystemer hvor mobiltelefon fungerer som portåpner får stadig større deler av markedet. Dette gjelder områder som industri- og lagerporter, garasjeporter, veibommer, parkering etc.

Systemet er norsk og meget velutviklet samt gir en rekke muligheter i tillegg til at bruker kan åpne porten eller bommen. Enheten styres ved SMS-meldinger fra en mobiltelefon eller fra en PC-basert løsning. Ved bruk av PC kobles et modem til PC-en og dette gir muligheter for virkelig fjernstyring.

En av de geniale sider ved løsningen er at bruker ringer enheten for å åpne og det er helt gratis! Salgssjef Svein Halvorsen i Door-Key Technology AS forteller at det foregår en kontinuerlig utvikling av løsningene. Dette er løsninger som har lavere investering og ikke minst er langt rimeligere i bruk.

Sikkerheten er ivaretatt bl.a. ved at kun registrert bruker kan åpne enheten. Dette dokumenteres også gjennom en rekke leveranser til kommuner og havner.

Halvorsen forteller også at det Skandinaviske markedet nå står for døren for selskapet.
- De undersøkelser vi har gjort viser at disse markedene har mange likheter med det norske.



Web TV

Se flere filmer og klipp her »
Leverandører
Tilbake til toppen