SecurityWorldMarket

2014-02-18

Mindmancer redovisade 2,9 miljoner i förlust

Mindmancer, leverantör av intelligent videoövervakning, noterades på Nasdaq OMX First North i höstas redovisade igår resultatet för 2013. Det blev en förlust på 2,9 miljoner kronor på en omsättningen om 20 miljoner kronor. Detta ska jämföras med en omsättning på 18,2 miljoner kronor och en vinst på 350 000 kronor 2012.
Periodens stora händelse var nyemissionen och noteringen på Nasdaq OMX First North. I en presskommuniké meddelar företaget att arbetet med med detta har" tagit mycket resurser i anspråk, såväl tid, kapital som fokus". 
Anledningen till att tillväxten under det fjärde kvartalet var svagare än tidigare år uppges främst bero på att stora insatser fick koncentreras till bolagets nyemission och börsnotering. 

- Hälften av kvartalets orderingång kom sålunda under de fyra sista arbetsveckorna varpå leverans och resultat kommer först under första kvartalet 2014.

Mindmancer utlovar att 2014 blir året då bolaget med det förstärkta kapitalet ska "bygga laget, struktur och organisation för framtida tillväxt". Därefter förväntas ökningstakten ta fart igen, skriver Mindmancer.
 

Webb-TV

Se fler filmer och klipp »
Leverantörer
Till toppen av sidan