SecurityWorldMarket

19-01-2008

Installatørerne spilder tiden i trafikken

I den periode, hvor Infrastrukturkommissionen har arbejdet på sin rapport "Danmarks Transportinfrastruktur 2030", har 80 procent af Danmarks installatører oplevet, at virksomheden, på grund af øget trafikmængde på vejene, har brugt mere tid på transport. Og det går ud over effektiviteten i installationsbranchen og i samfundsøkonomien som helhed - især i en periode, hvor installationsbranchen skriger på flere hænder som følge af den massive mangel på arbejdskraft.

Det viser en undersøgelse foretaget af TEKNIQ, installatørernes organisation, blandt landets el- og vvs-installatører. Og det er især i og omkring København, at problemet er størst. Her svarer op mod 90 pct. af installatørerne, at de i dag bruger mere tid end for 3-4 år siden.
TEKNIQ opfordrer til, at der i de kommende år sættes fokus på en bredere forståelse af infrastruktur, end den der er arbejdet med i kommissionens betænkning.
- For 50 år siden var det naturligvis veje, broer og jernbaner, som udgjorde rygraden i infrastrukturen. Det var naturligt eftersom det var fysiske produkter, der skulle transporteres ud til kunderne. I dagens videnssamfund er det imidlertid netværk, der udgør rygraden i infrastrukturen. Viden flyttes fra et sted til et andet via netværk ikke broer og veje. Derfor er det helt afgørende at vi nu får sat fokus på hele infrastrukturen og ikke kun på trafikken, siger direktør i TEKNIQ, Niels Jørgen Hansen.

Kilde: TEKNIQ



Web-TV

Se flere film og klip her »
Leverandører
Tilbage til toppen