SecurityWorldMarket

2014-07-03

SBT säkrar m/s Sigrid under Almedalsveckan

SKB inviger ett nytt fartyg som till vardags transporterar använt kärnbränsle och radioaktivt avfall. Svensk Bevakningstjänst har fått den stora äran att sköta säkerheten kring fartyget under Almedalsveckan och under tisdagskvällen medverkade vi också vid dopceremonin, där fartyget får namnet m/s Sigrid. Dopförrättare, tillika gudmor, var Margareta Widén Berggren, kommunalråd från Östhammar.

Sigrid finns på plats under hela veckan och är öppen för besökare som välkomnas av väktare från Svensk Bevakningstjänst. På båten finns en fantastisk utställning för den som vill fördjupa sig i SKB, Svensk Kärnbränslehantering AB, arbete och framtid.
– Jättekul att vi även får detta förtroende, att under pompa och ståt och internationellt pådrag bidra vid invigningen av SKBs nya fartyg nu när m/s Sigyn, som vi troget bevakat vid alla tidigare politiska mötesevent i Almedalen, pensioneras, säger Johan Rydell från Svensk Bevakningstjänst, på plats i Visby hamn.


Webb-TV

Se fler filmer och klipp »
Leverantörer
Till toppen av sidan