Siden 2006 har indbrud, hærværk og tyverier fra forretningens biler påført autoforhandler Peter Amstrup omkostninger for et sekscifret beløb.
Nu siger han stop. Det kan simpelt hen ikke passe, at vi skal finde os i den form for kriminalitet, siger Peter Amstrup fra Motor-Depotet i Viby.
Ifølge Peter Amstrup er han ikke den eneste, der er ramt. Andre autoforhandlere i Århus-området kæmper med de samme problemer, siger han, og det er noget, der tales om lokalt i branchen.
»Indbrud, hærværk og tyverier fra biler er ikke bare et stort problem - det er et stigende problem. Indtil 2006 oplevede vi aldrig disse problemer hos os,« siger Peter Amstrup.
For nogle uger siden modtog han en sms fra en forbikørende om, at forruderne var smadret på tre af forretningens biler, som holdt med front mod Skanderborgvej. Peter Amstrup anslår, at alene dette hærværk koster ham 30.000-40.000 kr. - penge som han ikke får refunderet.
Kun større hændelser anmeldes til forsikrings-selskabet.
I et forsøg på at dæmme op for kriminaliteten har bilforretningen i 2008 og 2009 sat elhegn med tyverialarm op bag bilhuset og videoovervågning foran - en yderligere udgift for firmaet på 150.000 kr.
Kilde: Århus.dk
17-07-2009

































