SecurityWorldMarket

22-11-2016

Norge og Sverige har koblet deres nationale beredskabsnetværk sammen

Den 16. november indviede den norske justits- og beredskabsminister Anders Anundsen og Sveriges indenrigsminister Anders Ygeman sammenkoblingen af det svenske system Rakel og det norske Nødnett.

– Vi står over for internationale udfordringer, hvor samarbejde er vigtigt for at forebygge og håndtere kriminalitet og andre hændelser. Ved at tilrettelægge god kommunikation letter vi samarbejdet med Sverige og øger beredskabet i grænseområderne, siger justits- og beredskabsminister Anders Anundsen.

Indvielsen og sammenkoblingen af de to nødnet den 16. november fandt sted i forbindelse med en større øvelse på grænsen mellem Storlien i Sverige og Meråker i Norge. Henved 250 svenske og norske deltagere fra politi, sundhedssektoren, brand samt og frivillige organisationer deltog i øvelsen, hvor en busulykke på E14 satte rammerne. I løbet af øvelsen blev både metoder, rutiner og kommunikationen i Nødnett og Rakel testet.


Tags

Web-TV

Se flere film og klip her »
Leverandører
Tilbage til toppen