SecurityWorldMarket

10-01-2010

De ansatte betaler for sneen

Snevejr - hvem skal betale? Sådan spørger installatørernes organisation Tekniq og giver svarer følgende svar: "Medarbejderens transport mellem bopæl og arbejdsplads er et privat anliggende, og det er derfor som udgangspunkt medarbejderens eget ansvar at møde til tiden på job. Hvis medarbejderen bliver forsinket eller slet ikke møder frem på arbejde, så må medarbejderen enten selv betale for tiden eller bruge en feriedag".

Det er med andre ord ikke arbejdsgiver der skal betale i den situation. Derimod forholder det sig anderledes, hvis medarbejderen er mødt på arbejde og vejrforholdene medfører, at man ikke kan påbegynde arbejdet. I denne situation skal arbejdsgiver betale løn for den tid, hvor der ikke kan udføres arbejde.

Kilde: Tekniq


Web-TV

Se flere film og klip her »
Leverandører
Tilbage til toppen