Det danske system er yderst simpelt i sin opbygning. En lille stump kode brændes ind i chippen på hovedcomputeren i det elektroniske produkt. Det kan være en projektor, en mp3-afspiller eller et fladskærmsfjernsyn. På en tilhørende internetportal kan ejeren så tanke brug af systemet op, så det også fungerer.
Brugeren skal blot sørge for at koble apparatet på nettet med passende mellemrum, så der kan blive tanket ny drift op på apparatet. Men er uheldet ude, og apparatet bliver stjålet, så meldes dette til portalen, og næste gang apparatet er i kontakt med nettet, vil systemet identificere apparatet som stjålet og forhindre apparatet i at fungere.
På trods af et stort opsøgende arbejde med at få elektronikproducenterne i tale, er det ikke lykkedes opfinderselskabet at få lukket en ordre endnu.
Klide: Ingeniøren
13-03-2009

































