SecurityWorldMarket

09-03-2009

G4S trodser finanskrise og bygger nyt

G4S investerer i fremtiden ved at bygge ny kontrolcentral i Skejby ved Århus, hvor en række aktiviteter skal samles i et stort byggeri. G4S venter, at antallet af ansatte i Århus vil stige fra 300 til ca. 500 ansatte, som byggeriet er projekteret til at rumme.

"Vi udvider, fordi vi forudser stor vækst inden for alle former for overvågning, uanset om man kan lide det eller ej. Udviklingen går i retning af mere og mere avanceret teknisk udstyr, fx kamera, brand- og tyverialarmer, som kobles op til kontrolcentralen, hvorfra vi kan overvåge stort set alt, hvad erhvervs- og privatkunder måtte ønske. De teknologiske muligheder er næsten uendelige," siger adm. dir. Kristian Durhuus.
En væsentlig nyanskaffelse er IT-systemet Stages, som så at sige er G4S"s nye 'hjerte', der samler og styrer alle indkommende signaler. Det er det mest avancerede system til overvågning, og G4S er den første europæiske virksomhed, som køber det nye system.

Kilde: Århus Stftstidende


Web-TV

Se flere film og klip her »
Leverandører
Tilbage til toppen